Aquest nou model d'explotació de la música pioner a Europa també aprofita l'auge de les noves tecnologies. En aquest sentit, Edicions Singulars publicarà a internet, de manera totalment gratuïta, tot el material editat el mateix dia que es posi a la venda el disc. D'aquesta manera hom cerca de compatibilitzar el format CD i l'mp3, una tendència que cada vegada s'imposa més. A més els drets de les cançons seran dels artistes, de manera que la discogràfica obtindrà només els beneficis derivats de la venda de discos i la promoció de concerts. Albert Ferré, responsable de Tercera Via, i David Fernàndez, d'Edicions Singulars, han estat els encarregats de presentar l'acord que probablement és un nou estadi de col·laboració entre músics i empreses discogràfiques. Edicions Singurals és una empresa creada fa tres anys, amb seu a Reus, que ha editat una quarantena de discos d'una gran varietat de gèneres. Fernàndez ha dit que aquesta discogràfica aposta per treballar directament amb els grups, amb un tarannà més pròxim que la resta, i ofereix discos a un preu raonable (entre deu i dotze euros). L'entesa entre Tercera Via i Edicions Singulars s'entén si tenim en compte que comparteixen una mateixa filosofia i tenen sensibilitat especial per la música que es fa a casa nostra i en la nostra llengua. I vol ser una resposta a la manca d'escrúpols de les empreses editores i s'anticipa als canvis que es produiran en els pròxims anys en el mercat musical mundial. Hores d'ara hi ha cinc projectes en marxa, que veuran la llum durant el 2007. Dels vuit grups que formen part de l'associació Tercera Via, cinc enregistraran nous discos amb Edicions Singulars. Són, concretament, Sota Zero, VallFolk, Malaspina, Plou Com Mai i Guaita'ls. Notícia extreta de vilaweb.cat |