Campus Reus
 
 
  
 

The Skatalites encapçalaran el cartell del Reggus 2007

The SKATALITES.

Ska, Rocksteady & Reggae (Jamaica)

La llegendària banda The Skatalites, pares indiscutibles del reggae i tota la música jamaicana, actuaran en el Reggus amb el seu bagatge de 44 anys de carrera. Nascuda oficialment entre 1963 i 1964, la banda va ser el germen de tota la música jamaicana que ha vingut després: del ska al reggae, del dub al ragga.

L'experiència dels seus membres, entrenats en orquestres diverses des de finals de la 2a Guerra Mundial, va ser decisiva per a introduir elements de mambo, jazz i rhythm'n'blues en l'estandarditzat calypso jamaicà, el mento. Van ser innovacions i influències decisives que van produir el pop autòcton de Jamaica, el reggae, la paternitat indiscutible del qual pertany a The Skatalites.

La banda original es va dissoldre en 1965, després de fer embogir Jamaica amb la seva música, per a reaparèixer de nou en 1983. Van rebre dos Grammy en 1996 i 1997. Els 25 albums gravats són el testimoniatge de la seva llarga carerra. L'excepcional aroma de jazz caribeny, els seus solos delicats i la seva senzillesa com artistes i treballadors, situen als Skatalites en un lloc d'honor en l'Olimp dels músics i instrumentistes d'aquest segle.

Al capdavant dels Skatalites 2007, estan els seus fundadors Lloyd Knibbs (bateria), Lester "Ska" Sterling (saxo) i Doreen Shaeffer (vocalista), reforçats amb músics indispensables de la música jamaicana com Vin "Don D Jr" Gordon (trombó), Val Douglas (baix), Karl "Cannonball" Bryan (saxo), Kevin Bachelor (trompeta), Devon James (guitarra) i Ken Stewart (teclats).

Més informació sobre la banda: http://es.wikipedia.org/wiki/The_Skatalites

Pàgina oficial del grup: http://www.skatalites.com

El Reggus 2007 tindrà lloc el dissabte 30 de juny al Camp d'Esports de La Pastoreta, Reus.

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal