Campus Reus
 
 
  
 

Xerrada-Col·loqui a Reus amb Josep Manel Busqueta: Introducció a les causes i conseqüències de la crisi

Als col·lectius, associacions i persones interessades:

En el marc de la campanya que estem portant a terme des de l'Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de Reus contra la crisi econòmica i els seus efectes negatius per a la classe treballadora i per al conjunt de la societat, el 10 de desembre organitzem a Reus una xerrada de formació sobre la crisi que pensem que serà una eina d'anàlisi, informació i reflexió útil per a tots i totes de cara al vostre treball polític, sindical i social qüotidià, i per a comprendre millor la realitat que ens ha tocat viure.

Dimecres 10 desembre, 20 h.

Sala d’Actes Centre de Lectura (Major 15, Reus)

Xerrada-Col·loqui amb Josep Manel Busqueta

economista del Seminari d’Economia Crítica Taifa

Introducció a les causes i conseqüències de la crisi

La crisi no és un fenomen ni nou ni estrany en la dinàmica de funcionament pròpia del capitalisme. De fet, a la llum de l'experiència històrica, podríem afirmar que pel sistema capitalista la crisi representa un moment indispensable que serveix per regenerar i reactivar les dinàmiques esgotades que han de permetre crear beneficis. La crisi actual no és, com ens volen fer veure, una crisi financera. Es tracta d'una crisi d'arrels estructurals que es deu a les pròpies contradiccions internes del capitalisme. Hem percebut la crisi en l'àmbit de les finances però el seu origen l'hem de cercar en l'àmbit de la producció i concretament en la impossibilitat del capitalisme per assegurar els nivells de benefici adeqüats a les ingents quantitats de capital que circulen a nivell mundial.

Actualment degut al procés de globalització econòmica i financera la crisi tindrà una especial virulència en el si d'unes societats, les nostres, molt endeutades i altament precaritzades, mentre que els efectes de la crisis s'estendran en tots els àmbits de l'economia i la societat. Des de la nostra perspectiva no resulta ni desitjable ni tans sols possible "refundar" el capitalisme. Basat en l'explotació de les persones i els recursos naturals, el capitalisme s'ha mostrat incapaç de garantir el mínims vitals a la majoria de la població del planeta mentre una minoria selecta a nivell mundial ha acumulat nivells creixents de riquesa. Per tant avui el que ens cal és la transformació radical d'aquest model social cap una alternativa justa en la producció i l'intercanvi alhora que viable ecològicament.

Organitza: Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de Reus

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal