Campus Reus
 
 
  
 

Acte de presentació de la Campanya Reus Viu

CAMPANYA REUS VIU

Acte de presentació: Dijous 7 de maig a les 20 h., al Bràvuim Teatre de Reus

Aturem l'especulació del territori

El 2011 el 55% del terme de Reus serà ciment.

Més de 7000 habitatges de la ciutat estan buits.

Per un creixement respectuós, conservem el patrimoni de Reus, respectem el paisatge.

MANIFEST A FAVOR D’UN PLANEJAMENT URBANÍSTIC RESPECTUÓS AMB ELS VALORS SOCIALS, CULTURALS I AMBIENTALS DE REUS I QUE FOMENTI EL BENESTAR DE LA CIUTADANIA

El terme de Reus es troba immers en un procés de transformació urbanística irreversible des de fa dècades, sense que fins al moment s’hagin preservat de forma respectuosa els valors més emblemàtics que configuren la identitat del municipi i l’arrelament dels seus ciutadans a les tradicions, paisatges i estil de vida que conformen el tarannà reusenc.

Els processos d’especulació sobre sòl rústic, la bombolla de la construcció, l’excés de sòl industrial, la manca de sensibilitat ambiental dels polítics, el malbaratament de recursos, l’augment d’infraestructures i centres logístics, i recentment l’Àrea Residencial Estratègica, han estat i seran la principal causa de la destrucció urbanística de Reus, procés que sembla no tenir aturador i contra el qual els ciutadans i veïns de Reus hi hauríem de jugar un paper decisiu.

Concretament:

- Sòl residencial: Actualment existeixen 41.000 habitatges, als que es sumaran els 15.000 habitatges projectats pels plans parcials, fins a un total de 17.500 si s’executa l’ARE. El nombre d’habitatges buits a Reus s’estima a la baixa en 7.000

- Sòl industrial: 223 Ha existents, 168 Ha aprovades, fins arribar a les 600 Ha que preveu el PGOU al 2011

D’aquí al 2011 Reus multiplicarà per 2 la seva superfície urbanitzada i el 55% de la superfície del terme (2.889 Ha) serà de ciment

* NOTA: 1 hectàrea (Ha) és l’equivalent a un camp de futbol

El creixement d’una ciutat com Reus, situat en una plana eminentment agrícola, no pot ser objecte d’un planejament arbitrari que obeeixi exclusivament als interessos de determinades promotores immobiliàries i constructores, o de determinats sectors econòmics que en nom d’un progrés malentès estan convertint Reus en una metròpoli sense personalitat, com ha passat en molts altres municipis catalans. La major part del mal ja s’ha fet, però encara som a temps de defensar un projecte de ciutat diferent, més plural i diversa, on hi puguin conviure els edificis amb les zones verdes, els carrers quitranats amb els passeigs històrics, les empreses tecnològiques amb les activitats tradicionals, els camins fondos amb les carreteres, el camp obert amb el nucli urbà, i en definitiva on hi convisqui tot allò que enriqueixi el benestar i la qualitat de vida i integri el municipi socialment, cultural i ambiental.

- Sí a la preservació del passeig i el barranc de la Boca de la Mina

- Sí a la preservació de l’entorn agrícola i els seus Masos

- Sí a la preservació de les construccions d'interès històric i cultural

- Sí a la preservació d’activitats culturals, artesanals i tradicionals lligades a l’àmbit rural i a les primeres residències dels pagesos, i de les hortes integrades al teixit urbà

- Sí a la informació i participació de la ciutadania en la presa de decisions

- Sí a la integració de la ciutat amb els seus valors ambientals

- Sí al respecte pel paisatge

- Sí a la millora i ampliació de les zones verdes urbanes dins de l’àrea ja edificada

- Sí a la conservació d’arbres i arbredes, tant urbanes com rurals

- Sí, sobretot, a l’adaptació del creixement urbà a unes necessitats i ritmes moderats, raonables i transparents

- Sí a la creació de grans parcs al voltant d’arbredes i masies singulars per canalitzar l’oci dels ciutadans i el contacte amb la natura, a l’estil de les grans ciutats europees

Per tot plegat les entitats i col•lectius sotasignants MANIFESTEM QUE:

1. Ens oposem a l’actual projecte de ciutat, amb un excés de sòl industrial i de plans urbanístics que no responen a les necessitats reals, sinó a una sobreoferta especulativa.

2. Constatem la manca d’informació i participació vers la ciutadania en tots els processos d’àmbit urbanístic que es projecten

3. Denunciem la manca de sensibilitat ambiental del consistori reusenc, en àmbits com la mobilitat, el soroll, les zones verdes, la contaminació, i, per extensió, la manca d’interès a preservar el sòl rústic de l’entorn urbà i els escassos reductes de natura que encara es preserven intactes al terme (rieres, mines, boscos, fauna, arbredes, etc...)

4. Iniciem una campanya reivindicativa per informar la ciutadania dels abusos urbanístics que estan tenint lloc i farem una recollida massiva de signatures per convèncer els polítics de Reus que s’estan equivocant i que cal canviar el model urbanístic actual.

Reus, 17 de Març de 2009

SIGNANTS:

• GEPEC - Ecologistes de Catalunya

• Plataforma Martí Verd (veïns afectats dels sectors A2b i A3 de l'entorn de la carretera del Morell)

• Casal Despertaferro

• Maulets

• Assemblea de Joves de Reus

• CUP de Reus

• ADV Ecològica Gent del Camp

Entitats adherides:

CGT Baix Camp –Priorat

CORI

El Brot SCCL

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal