Campus Reus
 
 
  
 

Campanya de suport al CSO L'Esquerda de Reus

El Centre Social Okupat L'Esquerda de Reus ha posat en marxa una campanya de suport de cara al judici per l'okupació de l'immoble del c/Sant Esteve, al barri del Carme, realitzada el passat 5 d'octubre. L'edifici és propietat de PROMYCSA (l’empresa que gestiona el Diari de Tarragona), i el judici per l'okupació està previst per al proper 9 de juny, i si la sentència és desforable el jutjat donaria l'ordre de desallotjament.

En el local es porten a terme activitats socials i culturals diverses. Des de l'assemblea que gestiona L'Esquerda, es fa una crida a lluitar per aconseguir la continuitat d'aquest espai i implicar-se en el seu funcionament.

Estan preparant una campanya d'adhesions de suport per a associacions, entitats i col·lectius:

CAMPANYA D’ADHESIONS: TAMBÉ ENS INTERESSA l’ESQUERDA

Benvolgudes associacions, entitats i col·lectius:

L’assemblea del Centre Social Okupat i Autogestionat l’Esquerda s’adreça a vosaltres per comunicar-vos que:

Des del 5 d’octubre l’ antiga discoteca Metàl·lic, amb més de 20 anys d’abandó, va ser okupada per a realitzar-hi un Centre Social Autogestionat. Després d’una intensa setmana de neteja on es van treure tones de brutícia i es va adequar l’espai, vam inaugurar l’11 d’octubre amb una xocolata, tallers de pintura per a la mainada del barri, pintada de murals, roda de premsa, una assemblea i concert acústic. Des d'aleshores s’hi han realitzat un bon nombre de tallers (teatre, artesania, sanejament d’armaris emocionals, malabars, “els grans també juguen”, castells), videofòrums, xerrades (cicle d’agroecologia, presentació de publicacions com La Panerola i La Directa, solidaritat amb el col•lectiu feminista Cau de Llunes, monedes complementàries …), sopars, concerts i jam's musicals així com jornades de treball per a continuar millorant l’espai.

Políticament l’Esquerda no es manifesta portadora de cap ideologia en concret, tot i que s’escolta bastant el que diuen els veïns de baix a l’esquerra.

El local encara ofereix molt d’espai per continuar-hi col·lectivitzant, gestionant, creant, al servei de totes les persones i associacions que s’involucrin en el seu ús.

Al propietari, PROMYCSA (l’empresa que gestiona el Diari de Tarragona), des d'un principi li vam comunicar la intenció de dialogar per tal d’arribar a un acord, proposta que va ser rebutjada i contestada per part seva amb una denúncia per la via civil. En cap moment el Diari de Tarragona ha fet públiques les seves intencions d’ús d’aquest local, és més, ha dit que no pensa utilitzar-lo per res, la seva única resposta ha estat defensar el seu dret, com a propietari, a desallotjar la casa.

Actualment estem en un procés judicial per via civil on el dia 9 de juny del 2009 tindrà lloc el judici. Després d’aquesta data el Diari de Tarragona podria demanar l’execució del desallotjament i el jutge, atorgar l’ordre d'aquest als Mossos d’Esquadra. Des del col•lectiu obert de persones que gestionen aquest espai considerem que la societat civil de Reus i el Camp, encara hi tenim molt a dir i a fer per tant engeguem aquesta campanya per a que així sigui.

Donem-li la volta. Podem!

Donat que el Diari de Tarragona demostra la voluntat de retornar l’espai al seu anterior ús: cap, ens adrecem a totes les entitats i col·lectius que desitgin recolzar i/o fer servir aquest espai per tal de proposar-vos l’adhesió a la campanya TAMBÉ ENS INTERESSA l’ESQUERDA.

La campanya consisteix en lo següent:

1) Plantejar-se el perquè us interessa aquest espai i per a què el faríeu servir.

2) Estar disposats a que es comuniqui públicament en una roda de premsa i en la mateixa rebre una clau de l’Esquerda.

La clau serà real o simbòlica segons si la voleu utilitzar realment o no. Si us plau, especifiqueu-ho.

Aquesta roda de premsa es durà a terme en el marc d’una jornada popular (*) amb cercavila, mercat d’intercanvi, dinar per a tothom, una mostra de tallers i per acabar una assemblea amb les entitats i col·lectius adherits.

Fins aquí servirà per a que el Diari de Tarragona es plantegi si treu la noticia, si no la treu i com. Si no la treu, segur que altres publicacions ho faran.

A partir d’aquí hi caben moltes opcions. Entre elles, podem ser la força suficient per a que reconsiderin la decisió de desallotjar l’esquerda i pugui consolidar-se com un altre espai de participació directa per al poble, ciutadania, teixit associatiu… en fi, per a la societat local i les persones.

* Per tal de fer més participativa la programació de la jornada us agraïm que ens contesteu el més aviat que pugueu aquesta enquesta:

- Quin dissabte de maig us aniria millor?

- Hi ha algun dissabte de maig en que no pogués venir ningú del vostre col·lectiu o entitat?

(Si hi ha algun dissabte en que pot venir tothom, serà aquell. Sinó serà el que vagi millor a més grups).

Recollim les respostes al següent correu electrònic csoaesquerda@yahoo.es

Gràcies per la vostra consideració i suport si s’escau.

CSOA L'Esquerda

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal