Campus Reus
 
 
  
 

The Pinker Tones i Barricada, caps de cartell de les Barraques de Reus 2008

The Pinker Tones, Barricada, Pepet i Marieta, i Gertrudis seran alguns dels grups que actuaran enguany a les barraques de Sant Pere de Reus del 20 al 23 de juny. La Coordinadora de Barraques i l'IMAC presentaran oficialment el cartell divendres que ve, però alguns dels grups han penjat a les seves pàgines web les dates d'aquests concerts. El consistori afirma que en dues o tres setmanes s'acabaran les obres del parc del Roquís, que de moment no tindrà cap zona d'aparcament habilitada.

Tal com anuncien en la seva web, els ebrencs Pepet i Marieta encetaran el dissabte 21 de juny els concerts de barraques, amb una actuació en què presentaran nou disc (La Pelu) i nou espectacle (Look). El mateix dia actuarà Ska Reggae Ensemble, una formació que fa versions dels grans clàssics de l'ska i el reggae, com ara Skatalites, Madness o Bob Marley.

El plat fort de diumenge serà Barricada. La veterana banda de rock de Pamplona –l'any passat van celebrar els 25 anys– està en plena gira conjunta amb Rosendo i Aurora Beltrán. Tot i això, en la visita a Reus actuaran sense aquests dos cantautors. Al setembre passat van actuar al Pla de Santa Maria i fa dos anys a Tarragona, amb motiu de les festes de Santa Tecla.

I els encarregats de cloure el festival seran The Pinker Tones, un dels grups catalans més internacionals. De fet, la de Reus serà la seva darrera actuació abans de començar el 25 de juny la gira Vans Warped Tour, que els portarà a fer 43 concerts per les principals ciutats dels Estats Units i el Canadà. Els gurus catalans de la música electrònica ja van actuar al setembre passat a Tarragona en el marc del festival In-Somni. Els acompanyaran la banda de rumba Gertrudis.

EL PARC DE LA FESTA

En una visita d'obres al parc del Roquís, on s'ha de fer enguany l'edició de les barraques, la regidora de Cultura –Empar Pont– i el regidor de Via Pública –José Magrazó– van assegurar que entre la darrera setmana d'aquest mes i la primera del mes que ve l'espai estarà a disposició de la coordinadora perquè comenci els preparatius del festival. El consistori batejarà l'espai com a parc de la Festa.

Actualment s'està acabant de construir una tanca perimetral d'obra que tindrà tres portes corredisses, dues de les quals destinades al públic i una als serveis. A dins hi haurà una pista pavimentada de 42 metres de llargada i 22 d'amplada, on s'instal·larà l'escenari. La resta del terra estarà cobert amb sauló. També es treballa per portar les connexions d'aigua, llum i clavegueram a aquest espai.

«De moment no tindrem cap espai habilitat per a l'aparcament, però hi estem treballant per a més endavant. Tot i això, a aquest punt s'hi pot anar a peu, i a més habilitarem autobusos. En tot cas, hi ha un entorn on es pot aparcar», va indicar Pont. D'altra banda, l'espai tampoc tindrà de moment elements de jardineria. «Som una ciutat exemplar pel que fa a parcs i jardins, però les plantes es planten quan fa fred, i no al juny, i per tant de moment no n'hi haurà fins a l'any que ve», va explicar Pont.

Després de barraques, l'espai albergarà el Reggus, el Perejils Festival i la Fira de Sant Jaume. «Més endavant també es podrà utilitzar com a pista esportiva, i esdevindrà així un atractiu més per a les piscines», va afirmar Magrazó.

Font: El Punt (www.elpunt.cat)

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal