 Durant el darrer Fòrum Social Mundial (FSM), celebrat a Nairobi al gener de 2007, es va decidir que l’any 2008, enlloc d’organitzar una nova trobada mundial, es celebrarà una jornada de mobilitzacions a tot el planeta, coincidint amb i com a resposta a la trobada del Fòrum Econòmic Mundial de Davos, en la que es reuneixen els líders econòmics i polítics a nivell mundial. Les accions convocades arreu del món tindran el seu punt àlgid el Dia d’Acció Global, 26 de gener de 2008. A Catalunya més de 150 entitats i xarxes d’arreu del territori s’han adherit a la crida realitzada pel FSM i organitzaran el primer Fòrum Social Català (FSCat). Les activitats centralitzades del FSCat es celebraran a Barcelona el 25, 26 i 27 de gener. A més, des del 19 de gener es realitzaran activitats locals i descentralitzades a diferents punts del territori català. A Tarragona, hom preveu, el dia 20 de gener, al Balcó del Mediterrani, a partir de les 10 del matí, una àgora oberta amb debats sobre l’FSCat i els diferents moviments i/o col·lectius que hi participem, tallers, jocs, actuacions musicals i un dinar popular i sostenible. El dinar val 3,00 euros i atès el component sostenibilitat tindrem gots reciclables que portarà el Cau Alverna i preguem que tothom porti el seu plat i coberts. L’àgora s’estructura en els quatre eixos de l’FSCat. El temps dedicat a cada eix serà de 45 minuts. Cada eix tindrà ponències de alguna de les entitats participants, un presentador i moderador i un torn de paraules. Les ponències no han de passar de 7 minuts i les paraules de 3 minuts. Els eixos són: 1- Lluites estratègies i campanyes en favor dels drets socials, laborals i econòmics. Habitatge, precarietat, educació, salut, gènere, discriminació i dret a la diferència, migracions, dret a la ciutadania… Intervindran, si més no, la CGT i la IAC. 2- Lluites estratègies i campanyes en defensa del territori. Medi ambient, sobirania alimentària, territori, agricultura, recursos naturals, consum… Intervindran, si més no, GEPEC i la Plataforma Salvem la Platja Llarga. 3- Lluites i campanyes contra l’imperialisme, la guerra i la globalització neoliberal. Relacions nord-sud, desarmament, deute, desenvolupament, reforma de les institucions internacionals, gènere, migracions… Ponències de la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau i de la Campanya Qui Deu a Qui? 4- Lluites, estratègies i campanyes per una societat democràtica. Poder, repressió, mitjans de comunicació, drets dels pobles, cultura, memòria històrica, laïcisme, religió, educació… Ponències del Col·lectiu Catalunya i d’USTEC. Posteriorment, els diferents col·lectius participarem a les diferents activitats de l’FSCat a Barcelona, entre les quals hi ha 48 seminaris, tallers, l’Assemblea de Moviments Socials i una manifestació. Podeu saber-ne més i veure el programa del fòrum a la pàgina web del Fòrum Social Català http://www.forumsocialcatala.cat A la web de l’FSCat hi ha els llistats d’entitats i col·lectius adherits/des. A Tarragona ens estem veient la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau, Comité Oscar Romero, CGT, Coordinadora d’ONG’s, Entrepobles, GEPEC, IAC, Qui deu a qui, SETEM… Si hi ha més col·lectius interessats es poden posar en contacte mitjançant l’adreça: fscattarragona@moviments.net --------------------------------------------------------------------- Del 19 al 27 de gener de 2008 es portarà a terme el Fòrum Social Català El Fòrum Social Mundial, celebrat a Nairobi aquest any ha fet un pas endavant com a procés descentralitzat i, més enllà de la convocatòria de la trobada anual, planteja pel gener de 2008 una setmana global de mobilitzacions arreu del món, que culminarà amb un dia d’acció global el 26 de gener de 2008, coincidint amb el Fòrum Econòmic Mundial de Davos, per mostrar l’existència al món de milers d’experiències de transformació. Com a resposta a la crida del FSM es proposa la realització d’una setmana de mobilitzacions i accions a casa nostra per visibilitzar i potenciar els moviments i les propostes que existeixen, aquí i ara, arreu del territori. Per tal de fer-lo possible, estem convocant a totes les persones, entitats, plataformes, col·lectius… i tot aquell que lluiti a nivell local i/o global pels drets individuals i/o col·lectius, que creuen i treballen per fer possible un altre món, a participar en el procés de creació del fòrum així com en la participació de les seves activitats. Creiem que representa una oportunitat única per oferir qualsevol de les seves temàtiques de treball a la societat civil en general, i per mostrar a la nostra societat i als poders que ja existeixen alternatives, altres maneres de fer, que aposten per construir un món just, solidari i no violent i respectuós amb el medi ambient i els seus pobles Animem a participar en aquest procés a totes les persones individuals, els moviments, les plataformes, els col·lectius i les organitzacions de tot àmbit: sindicals, ecologistes, feministes, de consum responsable, pels drets de les persones immigrades, contra el racisme, per un habitatge digne, contra l’especulació immobiliària i en defensa del territori, contra la precarietat, per les llibertats sexuals, a favor dels drets dels pobles, per la llibertat cultural, a favor de la pau i contra el militarisme, de joventut,… Les activitats proposades són: - una setmana, del 19 al 24 de gener) amb múltiples i diverses mobilitzacions, accions, reivindicacions i lluites a tot el territori (barris, pobles, comarques…) setmana que convergirà en una trobada conjunta de tots i totes el cap de setmana de 25-27 de gener a Barcelona. - cap de setmana del 25 al 27 de gener amb actes centralitzats a Barcelona. Els actes centrals a Barcelona comptaran amb una inauguració del FSCat el divendres 25, seminaris, tallers i activitats auto-organitzades durant el divendres a la tarda i el dissabte 26 tot el dia, assamblea de moviments socials dissabte 26 a la tarda i manifestació el diumenge 27 al matí. El procés és totalment obert, l’organització s’encarregarà de facilitar la realització de totes les activitats recollides i proposades per vosaltres. Aquesta es una crida àmplia perquè tots i totes els interessats i interessades en participar us subscrigueu i envieu les vostres propostes: Hem de visibilitzar el que pensem i volem, les propostes i alternatives ja en marxa, la nostra creativitat enfront la manipulació del “no hi ha alternatives” a la realitat actual El FSCat pretén estimular la reflexió i l’acció a partir d’una democràcia veritablement participativa, pel que fa a les dinàmiques polítiques, econòmiques i socials actuals i proposar alternatives que se centren en l’atenció de les necessitats de l’ésser humà i del respecte a la natura. El FSCat vol articular de manera descentralitzada i en xarxa a entitats i moviments socials amb inquietuds similars, involucrats en accions locals i/o internacionals. El FSCat està obert a totes les entitats, col·lectius i persones de la societat civil dels països catalans, amb l’excepció dels partits polítics, organitzacions governamentals, militars o violentes. La participació al procés d’organització del FSCat és oberta a totes les entitats i persones de la societat civil i els moviments socials que s’hi sentin identificades i s’hi vulguin implicar. Els organitzadors del FSCat s’encarregaran exclusivament de facilitar la realització de les activitats proposades i recollides a través dels processos participatius oberts del FSCat (assemblees, comissions, grups de treball, etc.) Hi ha una llista de distribució per coordinar/organitzar/comunicar-nos. Si us voleu subscriure ho podeu fer a la pàgina web: http://www.moviments.net/cgi-bin/mailman/listinfo/fscat Més informació: Fòrum Social Català www.forumsocialcatala.cat info@forumsocialcatala.cat Fòrum Social Mundial 2008: www.wsf2008.net ---------------------------------------------------------------------- Programa del Fòrum Social Català El Fòrum Social Català neix el juny de 2007 d’una autoconvocatòria dels mateixos moviments socials per respondre a la Jornada d’Acció Global del 26 de gener, nascuda en el marc del Fòrum Social Mundial del 2007. El dia 25 i 26 de gener de 2008 tindran llocs els actes centrals a la Universitat de Barcelona, però durant el cap de setmana previ (19-20) i la setmana posterior (20-24 de gener) hi haurà actes de forma descentralitzada arreu dels Països Catalans. El dia 27 es celebrarà la manifestació «Un altre món és possible» a Barcelona. A continuació, us presentem el programa del Fòrum Social Català amb el conjunt de seminaris, tallers i assemblees que es celebraran els propers 25, 26 i 27 de gener a la Universitat de Barcelona, pl. Universitat. A banda, desenes d’activitats estan previstes arreu del territori català. Per veure el programa, cal anar a: http://www.moviments.net/fscat/IMG/pdf/programa_2.0final-1.pdf Més informació a: http://www.moviments.net/fscat/ http://www.forumsocialcatala.cat |