
La Unió Europea AGITA la bandera de la XENOFÒBIA i el RACISME Tenint en compte que el Consell de la Unió Europea ha decidit aprovar la Directiva de Retorn que estableix un termini màxim de detenció dels/les immigrants “sense papers” de fins a 18 mesos, permet que sigui una autoritat administrativa, i no exclusivament un jutge, la que decideixi la detenció dels immigrants en els Centres d’Internament d’Estrangers CIEs abans de procedir a expulsar-los, i que estableix també la detenció de menors no acompanyats. DECLAREM 1. Preparant-se per a la crisi que sabien impostergable, els Estats de la UE van preparar des del 2005 un expeditiu procediment (Directiva de Retorn) per a treure’s de damunt els/les immigrants que els sobren per a mantenir els costos salarials suficientment baixos que necessita la “competitivitat de l’economia europea”. El dret a la lliure circulació de les persones (migració), tan enfàticament consagrat per la UE i els seus Estats en tantes ocasions, queda reduït així a una simple autorització administrativa discrecionalment concedida en funció de les variables necessitats de guany i acumulació del capitalisme europeu. 2. El triangle de poder Sarkozy-Merkel-Berlusconi orienta la política d’immigració europea en una direcció clarament regressiva i exacerben l’obsessió securitaría d’aquesta època de crisi, trobant en els/les immigrants el pretext que necessiten per a experimentar la retallada de llibertats contra el conjunt dels drets ciutadans. Som els/les immigrants els bocs expiatoris de les funestes polítiques econòmiques i socials que afecten al conjunt de la població. 3. La bogeria racista i xenòfoba desfermada a Itàlia amb la complicitat –si no la inducció- de l’Estat, recorda una època de la història d’Europa que crèiem superada per a sempre, l’època dels pogroms, de les detencions arbitràries, dels camps de concentració. 4. Els 280 centres d’internament actualment existents en sòl europeu poden ampliar-se i estendre’s més enllà de les fronteres com de fet ja passa amb la complicitat de governs comprats per a exercir funcions de carcellers a les portes de la “Fortalesa Europa”. 5. El període d’internament aprovat, juntament amb els procediments administratius de detenció sense control judicial, representen el més greu atemptat a l’Estat de Dret a Europa des dels temps que un decret d’Hitler va autoritzar a detenir, deportar i aniquilar a milions de persones sota la dominació nazi-feixista. 6. És fal·laç l’argument del Govern espanyol quan diu que es tracta d’una norma de màxims que no li obliga a arribar a aquests topalls. Ja s’anuncia l’elevació del temps d’estada als Centres d’Internament a 60 dies però, algú pot dubtar que aquest o qualsevol altre govern, si ho considera convenient, deixarà d’utilitzar aquesta cobertura comunitària per a extremar les mesures d’internament i expulsió, per cert promogudes en l’anterior legislatura , entre altres per CIU, pel que sembla soci preferent en l’actual legislatura?, no van en aquest sentit les declaracions de la Secretària d’Estat per a la Immigració i l’Emigració, Consuelo Rumí, considerant la directiva equilibrada i amb garanties?. Davant aquesta agressió a la dignitat humana, a les llibertats polítiques i als drets fonamentals de les persones immigrants, les organitzacions sotasignants, MANIFESTEM: 1.- El nostre mes enèrgic rebuig a la indignant i regressiva directiva de la Unió Europea i a les lleis feixistoides del govern de Berlusconi. 2.- La nostra solidaritat amb els/les immigrants i refugiats residents a Itàlia a qui cridem a unir esforços en la lluita pels drets dels i les immigrants i contra la Directiva de la Vergonya. 3.- Convocar a les organitzacions d’immigrants i refugiats i al moviment social reivindicatiu a una Jornada Estatal contra aquesta Directiva, el tancament dels Centres d’Internaments i la garantia de plens drets per a tots les persones residents a l’Estat espanyol i la Unió Europea. 4.- Cridem a les organitzacions democràtiques i progressistes espanyoles a pronunciar-se i mobilitzar-se en contra d’aquesta directiva, i a l’adhesió d’aquesta Declaració. 5.- Instem als governs, partits polítics, sindicats i moviments socials dels països d’origen dels/les migrants residents a l’ Estat Espanyol i la Unió Europea a pronunciar-se contra aquesta política que conculca drets fonamentals, agita la bandera de la xenofòbia i el racisme i criminalitza el dret humà de lliure circulació de les persones, consagrat en l’article 13 de la Declaració Universal dels Drets Humans. Per adherir-se a la Declaració cal anar a l’enllaç web: www.fferine.org/redi/declaracion-directiva.php -------------------------------------------------------------------------- La Directiva de Retorn d'Immigrants instaura el feixisme a Europa El dimecres 18 de juny ha estat el dia de la vergonya, el dia europeu de la caça de la persona immigrant, el dia que els drets humans van deixar de ser universals. Aquest dia ha estat aprovada la Directiva sobre la detenció i l'expulsió de les persones estrangeres pel parlament Europeu, en el seu redactat aprovat anteriorment pels governs de la Unió Europea. La Directiva de la Vergonya es construeïx bàsicament sobre dues mesures repressives: la generalització antidemocràtica de tancament arbitrari fins a 18 mesos de les persones sense papers; i la tornada forçosa sense possibilitat de tornar a trepitjar territori europeu durant 5 anys. Europa es transforma en una fortalesa militaritzada al mateix temps que un paradís per al moviment de capitals, productes i serveis, i militaritza i criminalitza el simple fet de ser immigrant sense recursos ni papers, éssers humans que seran forçats a retornar, sense possibilitat de tornar a trepitjar sòl europeu, com si de perillosos delinqüents es tractés. La Directiva de Tornada aprovada, constitueïx l'expressió màxima de la reculada calculadament dissenyada per les èlits polítiques i econòmiques europees en matèria de drets humans. Aquesta agressió se centra ara en la legitimització de la inexistència de drets per a les persones immigrants, per a qui tenim preparats presons especials sense garanties jurídiques i amb temps de detenció arbitraris a més de la tornada forçosa sense possibilitat de tornar. Però una vegada donat aquest pas qui assegura que en breu termini no eliminin drets fonamentals a qui ostentem el dubtós títol de ser ciutadans/es? Ara amb més afany i menys traves les forces de seguretat dels països de la UE podran dedicar-se amb impunitat a la caça de l'immigrant, esport despreciable de tonalitats feixistes iniciat a la Itàlia de Berlusconi, però que amb una mica més d'hipocresia la resta de països europeus estan disposats a posar en pràctica. Aviat veurem les estadístiques d'aquestes indignes i particulars olimpíadas, en les quals es disputa el primer lloc de ser el país que més immigrants caci i expulsi. Molt ens temem que els primers llocs caminaran entre el regne d'Espanya i la república d'Itàlia. Però la vergonya d'aquest dia, no l'ostenten només els governs i europarlamentaris, és sens dubte la vergonya de tots i totes, dels qui som europeus/es, de les societats embriagades de consumisme i por, és la vergonya de la nostra incapacitat per a donar resposta al capitalisme totalitari d'una UE, que més enllà de la crisi provocada pel no irlandès al nou Tractat, està disposada a imposar el seu govern antidemocràtic de les multinacionals i de les finances per sobre dels drets i necessitats de les persones. El problema no resideix en la Directiva de Tornada, ni en la Directiva de les 65 hores, el problema és la UE com projecte polític del capitalisme globalitzat i esclavizador de països, pobles, treballadors/es i immigrants. La CGT reitera el seu compromís en la denúncia i en la lluita contra la UE, i ens seguim preguntant “UE, per a què?, per a qui?”. I les respostes són desgraciadament tossudes: per a crear una superpotència militaritzada i antidemocràtica i per als rics de la política, el comerç, la indústria i les finances. Cridem a unir esforços contra la UE del capital i la guerra, contra la precarietat i l'exclusió, contra la distribució desigual dels drets i de la riquesa. Aquest el nostre únic camí. Fem una crida a participar i mobilitzar-nos en totes elles, i en les pròximes mobilitzacions que els col·lectius immigrants organitzin. Secretaria d'Acció Social Comitè Confederal CGT |