Campus Reus
 
 
  
 

L'històric cantant jamaicà Derrick Morgan encapçala l'edició 2009 del Reggus

Text alternatiuText alternatiuText alternatiuText alternatiuText alternatiuText alternatiuText alternatiuText alternatiuText alternatiuText alternatiu

REGGUS 2009 (16a. edició)

DISSABTE 4 JULIOL, 22 h.

PARC DE LA FESTA (Roquís), REUS

Aquest any tindrà lloc la setzena edició del Festival Reggus, el dissabte 4 de juliol, al Parc de la Festa de la ciutat de Reus. El cartell de l'any 2009 està encapçalat per Derrick Morgan, una figura històrica de la música jamaicana, un dels pares fundadors del ska, que forma part de la primera onada d'artistes jamaicans que van arribar a aconseguir una popularitat internacional.

El Reggus és un festival de petit format dedicat al reggae, ska, ritmes mestissos i músiques africanes i del món. Es tracta d'un festival ja consolidat i reconegut, amb una assistència estable de més de 2.000 persones, provinents de les comarques tarragonines, la resta de Catalunya i inclús d'altres zones (Aragó, Pais Valencià,...).

L'esquema per aquesta edició serà similar als dels últims anys, amb dues programacions paral.leles, una a l'escenari principal i l'altra a l'escenari secundari, i accions teatrals i percussió entre les diferents actuacions.

El Reggus és organitzat per l'Associació Cultural Reggus i l'Institut Municipal d'Acció Cultural.

PROGRAMA 2009

DERRICK MORGAN & Ranking Soldiers

(ska, rosksteady, Jamaica-Barcelona)

HERMANO L

(reggae, dancehall, Mallorca)

RAS KUKO & MAD SENSI BAND

(reggae, Madrid)

LAS DAMAS Y LA ORQUESTA INVISIBLE

(revisions en clau jamaicana, València-Madrid)

+ ESPAI SOUNDSYSTEM:

REVOLUTIONARY BROTHERS

(Donosti)

RUDE BARRIOBEAT

(Itàlia)

+ L'ESPURNA DIABÒLICA

(espectacle pirotècnic, Reus)

+ WAKABUMS

(percussió brasileira, Barcelona i rodalies)

Entrada Anticipada: 15 € / Taquilla 19 €

Més info:

www.reggus.org

www.myspace.com/festivalreggus

-----------------------------------

>>>>>> ESCENARI PRINCIPAL REGGUS 2009

DERRICK MORGAN “the king of ska”

(ska, rocksteady, skinhead reggae, Jamaica)

Nascut el 27 de març de 1940 a Mocho, Clarendon Parish, Jamaica, forma part de la primera onada d'artistes jamaicans que van arribar a aconseguir una popularitat internacional, Derrick Morgan va ser un dels pares fundadors del ska, emergint al costat d'altres artistes pioners com Skatalites, Laurel Aitken, Prince Buster o Desmond Dekker. Parlar de Derrick Morgan és sens dubte parlar de la història i naixement de la música jamaicana moderna.

Derrick Morgan es va exposar des de petit a una gran varietat d'estils musicals que anaven des del rhtythm and blues de Nova Orleans fins a la música coral. Es va introduir en la música amb tan sols 17 anys, gravant al poc temps el seu primer gran èxit, “Fat Man”, al costat de Duke Reid, hit que va arrasar en tota la illa. A partir d'aquest moment, Derrick Morgan es va convertir en el rei incontestable del ska, traient al mercat innombrables èxits com “Be Still”, “In My Heart”, “Don’t Call Em Daddy”, “Mon Hop”, “Housewives’ Choice” i el mític “Forward March”. Derrick Morgan ha estat l'únic artista jamaicà que fins a la data ha estat capaç d'abastar els set primers llocs del National Pop Singles Chart alhora.

Derrick Morgan va combinar els seus múltiples discos amb produccions pròpies per a altres artistes com Bob Marley, Jimmy Cliff o Garnett Silk. Derrick Morgan és ara una figura clau de la història de la música jamaicana a l'estar considerat un mite vivent capaç de sorprendre, a pesar de la seva completa ceguesa, amb els seus excel•lents directes plens de soul, ska i rocksteady.

La gira europea 2009, que el portarà al Reggus, serà segurament la seva última aparició per terres europees a causa de la seva edat i ceguera. Una de les últimes oportunitats doncs de gaudir d'aquest grandiós músic de ska i reggae.

Per a més informació sobre Derrick Morgan, podeu anar als webs:

www.youtube.com/watch?v=DIsfsYx5Ekk

www.lastfm.es/music/Derrick+Morgan

en.wikipedia.org/wiki/Derrick_Morgan

www.roots-archives.com/artist/154

Per a veure desenes de videos, aneu a:

video.google.com/videosearch?oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=Derrick+Morgan&um=1&ie=UTF-8&ei=4d_2SeeCC9e7jAfgpaHZDA&sa=X&oi=video_result_group&resnum=4&ct=title#

HERMANO L

(reggae, dancehall, Mallorca)

Quan es tracta de dancehall i reggae, Hermano L és el que posa el llistó més alt a l’Estat espanyol. I és que aquest artista porta molts anys en els escenaris, iniciant la seva carrera professional com part de la formació de hiphop-ragga La Puta Opepé, una banda pionera en el seu estil, amb la qual va gravar diversos àlbums i va realitzar diverses gires. En solitari aviat es va convertir en un cotitzat MC, sempre amb els màxims exponents del país, quant als estils d'arrels més negres i dispars es refereix.

Amb el seu esperat primer àlbum en solitari sota el bras, "Malo hasta el hueso", la seva carta de presentació, un dels millors álbums de reggae gravats a l’Estat espanyol. Amb un punt de vista molt autèntic que dona un altre aire a l’actualitat, i sense deixar el to reivindicatiu i social, el disc és pur ritme i diversió. El seu explosiu directe al costat de la backing band de Barcelona Rànking Soldiers fa d'aquest show un dels millors directes del moment.

www.myspace.com/elhermanoele

RANKING SOLDIERS

(Backing Band, Barcelona)

Backing band catalana, són ja tot un referent dintre de la música jamaicana feta en el nostre país. Amb un so sòlid i net, i una gran versatilitat musical, aquesta formació és l'encarregada d'acompanyar a moltes de les grans estrelles del reggae nacional i internacional que passen per les nostres terres, com per exemple, Derrick Morgan (amb secció de vents).

RAS KUKO & MAD SENSI BAND

(reggae, Madrid)

Amb mes de 15 anys d'experiència i sis discos editats, com membre fundador de la banda de reggae espanyola Cañaman, Ras Kuko decideix fer el seu primer treball en solitari “Raspect”, amb l'ajuda i col·laboració imprescindible de Mad Sensi Band (banda i Backing Band de la qual forma part). Força, qualitat, contundència i compromís social. Reggae amb un so actual que va des del Roots Reggae més càlid, passant pel Dance Hall o el Hip Hop i el Reggae tradicional.

Mad Sensi Band és un grup format per músics de la banda de reggae Cañaman. El seu primer treball discogràfic és un 3 Riddims CD amb Deejays & Singers de Jamaica, Europa, Amèrica i Àfrica.

www.myspace.com/raskuko

www.myspace.com/madsensi

www.myspace.com/canaman

LAS DAMAS Y LA ORQUESTA INVISIBLE

(revisions en clau jamaicana, València-Madrid)

La unió de dues veus femenines, Begoña Bang Matu (que va ser cantant de Malarians i va col·laborar amb Potato, Fermin Muguruza, Ramiccia, Laurel Aitken,...) i Carmen Cercós (que va ser cantant de Skaparapid), que han estat macerant aquesta nova banda que es troba immersa en la seva gira de presentació i del CD que acaben d'editar “Picnic Glamour”, una selecció de temes sota un so comú i un sentit de l'adaptació amb risc i gust. Un disc en el qual conviuen les revisions de Violent Femmes, Sam Cooke, Edith Piaf, Björk, Nina Simone o Tom Waits, música negra fresca.

Amb una formació de guitarra, piano, bateria, baix, vents (músics provinents de bandes com Malarians, Skaparapid, The Golden Singles, The Peanut Vendors, Ali Farnat, The Peanut Vendors, Ki Sap, Dwomo,...) i forta presència de les veus, Las Damas y la Orquesta Invisible ofereixen una fórmula en la qual el glamour és una realitat en cadascun dels talls d'un disc enfocat cap al ball..

www.myspace.com/lsdamas

>>>>>> ESPAI SOUNDSYSTEM + ACCIONS

REVOLUTIONARY BROTHERS feat KING KONSUL / YANU (Donosti/EH)

Revolutionary Brothers són dos germans de Donosita, Iker i Unai, amants de la música negra i els ritmes jamaicans. Barregen estils jamaicans clàssics i moderns. Van acompanyats del singay King Konsul, una de les veus reggae soul més destacables, i de Yanu, mc donostiarra format en el món del hip hop.

www.myspace.com/revolutionarybrothers

www.brotherzone.net/Revolutionary_Brothers_Dossier.pdf

www.brotherzone.net/Dossier_King_Konsul.pdf

www.brotherzone.net/Yanu_Dossier.pdf

RUDE Hi-Fi (Bologna/IT) baked by SANTA FAMÍLIA (CAT)

“Sicilià del nord "- Itàlia - actiu des de fa 20 anys com mc, dj i remesclador, va començar com pioner de la fusió de breakbeats i reggae el 1988. Ha tocat en tots els grans festivals d'Europa i és conegut per la seva veu potent, els shows salvatges i pels remixes reggae més bojos i rars d'Europa.

www.myspace.com/barriobeat

www.radiochango.com/castellano/artistas/Rude.html#colaboraciones

+ L'ESPURNA DIABÒLICA

(espectacle pirotècnic, Reus)

Es una Colla de Diables formada per gent de Reus que des de fa més de quatre anys treballen per mostrar, per allà on passen, les seves arrels culturals a través de diferents formes artístiques.

Posen en escena les seves inquietuds socials, de manera que l'espectador no es queda mai indiferent.

+ WAKABUMS

(percussió brasileira, Barcelona i rodalies)

Son un projecte que neix arrel de les inquietuds percussives de la companyia d’espectacles i circ Wakannaka. Son un grup de "animals" que'ls agrada trobar-se, anar descobrint la força que dóna, i els sentiments que transmet, la PERCUSSIÓ, amb la principal motivació de fer divertir i divertir-nos.

El seu repertori està influenciat pels ritmes i melodies més diversos, portats d’arreu de món i arranjats perquè sonin amb el segell de Wakabums.

Temes amb estructura brasilera amb influències de diferents cultures. Instruments de samba dels quals surten ritmes africans o hindús: una barreja que fa gaudir i ballar a tothom.

>>>>>> EXPOSICIÓ REGGAE-ART-IST,

de Ciscoksl (www.ciscoksl.com), un homenatge a la música jamaicana, la seva cultura i les seves arrels. Les primeres dècades, els seus artistes, productors, cantants, la seva vida... son els motius d'aquests quadres pintats al oli sobre fusta. Del 13 de juny al 4 de juliol, al Campus (Sant Llorenç 11, Reus).

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal