Campus Reus
 
 
  
 

Aturem la impunitat de l'Estat d'Israel, aturem l'agressió contra el Líban i Palestina

Les organitzacions i col·lectius sotasignats, condemnem enèrgicament la demostració de força, de violència, de matances de població civil, la gratuïtat de la destrucció i la supèrbia de la impunitat israeliana.

La guerra, l'ocupació i la destrucció continuen a Palestina on hi ha mós de 9000 persones segrestades i presoneres d'Israel, incloent-t'hi a representants del poble palestí elegits legítima i democràticament. Hi ha prop de 5 milions de persones refugiades i que no tenen dret al retorn.

A Gaza les infraestructures civils són sistemàticament destruïdes. No es respecten les fronteres de 1967. S'expropien les terres i s'arrenquen les oliveres. S'envolten els pobles convertint-los en autèntics guetos incomunicats. Les forces ocupants s'apropien de l'aigua i dels recursos dels palestins.

Continua la construcció del mur de l'Apartheid a Cisjordània, quan es compleix el segon aniversari del dictamen de la Cort Internacional de Justícia de la Haya que declarava la seva il·legalitat.

Si el dia 7 de juliol, aquí mateix, condemnàvem aquestes accions i l'ocupació de Palestina, avui, desgraciadament, aquesta política de destrucció i agressió indiscriminada es repeteix a territori libanès.

L'agressió de l'Estat d'Israel a un estat sobirà viola la legalitat internacional, és a dir, el Dret Internacional avalat per les Nacions Unides. Els bombardejos sistemàtics a les infraestructures del Líban que causen centenars de víctimes civils, suposen un acte de terrorisme d'estat.

Aquests dies veiem com al sud del Líban famílies senceres es troben atrapades sota les runes. Al sud de Beirut s'hi troben els barris més poblats i més pobres del país i que en aquests moments són testimoni d'intensos bombardejos sense que la gran majoria de persones puguin escapar a causa de la destrucció de ponts i carreteres causada per les bombes.

Portar la guerra al Líban és tornar a reobrir les ferides de la guerra civil després d'haver aconseguit una certa estabilitat política i social.

De d'aquí fem una crida d'alerta perquè aquesta escalada de violència no sigui una continuació de la guerra de l'Iraq i s'estengui a països com Síria i l'Iran.

Demanem al govern espanyol que pressionia la Unió Europea perquè prengui mesures efectives contra aquesta barbàrie, que sigui coherent amb la legalitat internacional i amb les resolucions de les Nacions Unides i que les Nacions Unides sancioni a Israel.

Exigim la suspensió de l'Acord d'Associació entre Israel y la UE, la paralització de la compra-venda d'armament i no contribuir a finançar cap infraestructura de l'ocupació.

Exigim al govern d'Israel:

* la retirada immediata del Líban i el cessament dels bombardejos

* la retirada de Cisjordània, Gaza i els Alts del Golàn i retornar a les fronteres anteriors a 1967

* alliberament de tots els presos palestins

* alliberament dels legítims representants del poble palestí

Reclamem a la Comunitat Internacional que obligui a Israel a indemnitzar a la població per tots els danys i les agressions causades.

No a la impunitat de l'Estat d'Israel!

No a l'ocupació!

Solidaritat amb Palestina i el Líban!

No a la guerra!

Barcelona, 20 de juliol de 2006

Comunitat Palestina a Catalunya, Xarxa d'enllaç amb Palestina, Plataforma Aturem la Guerra i altres entitats

Tota la informació sobre la campanya a:

http://www.aturemlaguerra.org/

En aquest web podeu trobar convocatòries, comunicats, materials, campanyes de solidaritat, resolucions, models de cartes, enllaços,...

-------------------------------------------------------------------------

Contra la guerra d'Israel:

continuem mobilitzant-nos

Concentracions cada dijous a les 20 hores

Barcelona: Plaça Sant Jaume

veniu equipades/equipats per fer soroll

Enviu adhesions i convocatòries locals a:

info@aturemlaguerra.org o 93 301 01 71

Ajut econòmic a la Plataforma:

2013 - 0371 - 85 - 02009 57332

Llista de correu:

www.grups.pangea.org/mailman/listinfo/llista-aturemlaguerra

Comissió de treball per coordinar les futures proteses:

Sodepau (Passatge del Crèdit, 7 de Barcelona)

NO a les guerres!!!!

-------------------------------------------------------------------------

Manifestació unitària contra la guerra al Pròxim Orient

Diumenge 1 d'octubre de 2006 a les 12 hores, Barcelona, Passeig de Gràcia/Ronda Sant Pere - Via Laietana - Pla de palau

Aturem la massacre i la invasió al Líban i Palestina!

Alto el foc immediat i incondicional

Prou impunitat de l'Estat d'Israel

Prou passivitat dels nostres governs

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal