Campus Reus
 
 
  
 

Cadena humana Salvem la Platja Llarga de Tarragona

CADENA HUMANA a tot el llarg de la Platja Llarga per dissabte 21 a les 12 del migdia, per expressar el nostre desitg de que es preservin les ultimes platges naturals.

A les 12 serà la cadena humana. Cal procurar omplir les zones on hi hagi menys gent. Ho fem a prop de l'aigua, que s'està més fresquet...

A la 1 es llegirà un manifest per la zona de l'Iot (tardem una hora per que dongui temps a arribar des dels extrems de la platja). De 12 a 1 farem temps amb música, poesia, etc., us invitem a la gent que feu música, poetes, etc. a participar-hi.

Cal dir que la situació ha canviat bastant, i que hem de saber aprofitar la nova situació al màxim per aconseguir salvar la Llarga.

El 19 de juny el nou alcalde de Tarragona Ballesteros i el subdelegat de govern van dir en una roda de premsa que volien negociar amb la Plataforma sobre la Platja Llarga. Per això estem preparant un equip negociador amb biòlegs, arquitectes etc.

sintèticament

innegociable:

a la Platja Llarga de TGN

-Ni formigó ni pedra ni fusta, cap passera de forma paralel·la a la línia de mar, o sigui, CAP PASSEIG al llarg de la costa, ja que JA ESTÀ FET, i que és la pròpia sorra prop de l'aigua per on ja passeja la gent, cercant, per lògica, el microclima que hi confereix la brisa marina a primera línia de mar!¡!

-NO a possibilitar l'accés ni amb cotxe, NI AMB "SABATES", ni a la platja, ni al Bosc de la Marquesa; per anar a qualsevol espai natural cal caminar sobre el terra natural, i cal poder gaudir de trepitjar directament el sòl... Tot i que sí que cal arranjar urgentment els accessos al Bosc de la Marquesa, però de manera molt minimalista i integrada.

-NO a l'aparcament previst sobre els reductes de la rara "jonquera amb cesquera" entre el IOT i el MIRALL: cal traslladar-lo a la part interior, entre el FFCC i la N340 on certament hi ha prou espai per gran nombre de vehicles (tot conservant l'arbrat prexistent per ombra, ensems algunes illes de vegetació natural és clar), reservant però sí unes poques places en la part sud d'ús per a minusvàlids, serveis públics d'urgències, i de possible ús minoritari durant els mesos d'hivern.

reclamem:

-SÍ a suficients accessos dignes a la platja, des de les zones d'aparcament i d'arribada a la platja, de forma sempre perpendicular a la línia de costa, amb encordats i/o passeres amb parts elevades sobre les dunes, delimitades per evitar la dispersió de la gent sobre els ecosistemes dunars, etc.

-SÍ a un, o dos, itineraris naturalístics, localitzats vora les zones principals d'accés, entornant els hàbitats naturals recuperats, amb retolació educativa i sensibilitzadora, amb passeres de fusta i/o encordats delimitants, petits recorreguts de disseny sinusoïdal i molt localitzats, etc.

-SÍ a la recuperació ambiental dels hàbitats de duna i rera-duna: muntanyans, savinars i jonqueres; cal projectar la restauració no prevista de les 2 àrees amb presència de jonqueres!

Plataforma “Salvem la Platja Llarga”

www.moviments.net/platjallarga

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal