Campus Reus
 
 
  
 

The Pepper Pots presentarà el seu nou disc "Now!" a Reus el 28 de juny

La primera gira japonesa i la tercera gira europea de The Pepper Pots durant l'any 2008 van ser solament el preludi del que els esperava a aquesta jove formació de Girona. Amb dos treballs editats, "Swingin' Sixties" i "Shake it!", aquesta big band catalana s'havia ficat en la butxaca a públic i promotors de tot el món. Ara mateix, amb la recent sortida al carrer del seu tercer treball discogràfic "Now!", la seva popularitat internacional creix com l'escuma... Gires pel Japó i Estats Units, presentacions de "Now!" a Girona, Barcelona i Portugal,... i els concerts no s'aturen. El diumenge 28 de juny els podrem veure a Reus, a la Nit de Marxa, a l'emblemàtic local de La Palma.

The Pepper Pots estan actualment considerats una de les millors bandes de soul i ska de tot el planeta, gràcies en part al seu explosiu directe liderat per tres espectaculars veus femenines i donat suport per vuit excel·lents músics on s'inclou una potent secció de vents. Una tornada a la gloriosa època dels clubs, on la gent es reunia per a ballar i prendre una copa mentre escoltaven i gaudien de la millor música del moment.

The Pepper Pots es forma l'any 2002 amb el repte de recuperar el so i l'estètica de les bandes jamaicanes dels anys seixanta que feien vibrar les pistes de ball de l'època. Després de dos anys d'existència decideixen gravar el primer LP de la banda “Swingin’ Sixties” para el segell basc Brixton Records; un disc amb dotze temes on col·labora entre altres el cantant londinenc Benjammin, i que és distribuït a nivell europeu. The Pepper Pots deixen clares les seves inquietuds musicals, demostrant que a pesar de viure en temps d'estandardització musical és possible una tornada a la senzillesa i frescor del so clàssic.

Uns mesos més tard s'edita una reedició del disc i un single 7” a Japó a través de la discogràfica nipona Ska in the World. En aquesta reedició japonesa s'inclouen dos temes inèdits on participa Freddie “Rock Steady” Reiter, capdavanter i saxofonista de la prestigiosa banda nord-americana Nova York Ska Jazz Ensemble.

No és fins a l'any 2006 quan la banda dóna un salt important a la seva carrera, participant en diferents recopilatoris, oferint una quarantena de concerts al llarg de tot l'any, i compartint escenari amb artistes tan destacats com Laurel Aitken, Derrick Morgan, The Aggrolites, Mr. T-Bone, Dr.Ring-Ding, Macka B, The Toasters o Ky-mani Marley entre altres. Acaben l'any amb una gira europea en solitari visitant festivals i ciutats com Brussel·les, Berlín, Neuchatel o Praga.

The Pepper Pots comencen el 2007 amb el seu segon LP "Shake it!", on es recull tota l'experiència acumulada i un sentiment encara viu per la música negra de dècades passades. Aquest disc, editat i distribuït per Brixton Records a nivell europeu i per Ska in The World a Japó, compte amb unes col·laboracions de luxe: la participació estel·lar dels jamaicans The Pioneers (Jackie Robinson i George Dekker), els francesos A.S.P. o l'alemany Dr.Ring-Ding. Un disc gravat analògicament i amb instruments de l'època continuant així amb la línia del primer, però aquesta vegada contant amb la col·laboració d'una orquestra formada per més de vint músics que participen en alguns temes del disc.

És amb aquest disc amb el qual la banda de Girona assoleix un enorme èxit en tota Europa, expandint-se la seva popularitat ràpidament per tot el continent americà i també per Japó. La presentació d'aquest nou treball duu a la banda a visitar un bon nombre de ciutats espanyoles (Madrid, Bilbao, València, Marbella, Logronyo, Guadalajara, Gijón...), una quarentena de ciutats catalanes i un bon nombre de ciutats europees com Praga, Hamburg, Vienna, Stuttgart, Verona, Colònia o Londres.

Però és durant l'any 2008 quan The Pepper Pots triomfen internacionalment actuant en llocs normalment molt poc accessibles per a la majoria de bandes espanyoles actuals, apareixent llavors en portada o com grup destacat en molts mitjans de comunicació catalans, espanyols i europeus. Gràcies a les seves actuacions a Moscou, Finlàndia, Summerjam Festival o en el prestigiós Rototom Festival; i sobre tot gracies a la seva triomfal gira japonesa, on oferixen un total de sis concerts amb una doble actuació a Tòquio esgotant totes les entrades, The Pepper Pots es converteixen en una banda de referència dintre de l'escena internacional de la música negra.

Aquest any 2009, The Pepper Pots estan immersos en la gira de presentació del seu tercer treball "Now!" (Black Pepper 2009), el més esperat de la banda, i amb el qual pretenen arribar a una quota de popularitat fins a ara desconeguda per a la majoria de grups estatals, editant i distribuint aquest tercer disc en tot el món. La gira de presentació prevista a partir de la sortida del disc inclou de nou continents com Japó i Europa, i nous territoris com EEUU i Sudamèrica.

"Now!" està molt més decantat cap al soul, emmirallant-se en la sonoritat de les mítiques bandes vocals femenines del segell Motown (Detroit), com The Supremes o The Marvelettes, i ha estat produit per Binky Griptite de The Dup-Kings, la banda de la cantant Sharon Jones, productor i col·laborador d'artistes com Amy Winehouse, Sharon Jones o Robbie Williams.

En definitiva... un grup per ballar, escoltar i retornar a l’època on l’Ska, el Rocksteady, l’Early Reggae o el Soul eren la música pop del moment.

www.thepepperpots.com

www.myspace.com/thepepperpots

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal