
El 14è Festival Internacional de Dixieland de Tarragona es celebrarà entre el 24 de març i l’1 d’abril del 2007, tot i que el gruix de les activitats serà entre el 28 i el 31 de març. Hi prendran part trenta formacions amb 180 músics i 16 artistes plàstics, procedents d’Alemanya, els Balcans, Bèlgica, Bulgària, Cuba, els Estats Units, França, Hongria, Itàlia, Portugal, Suècia, Turquia i Ucraïna. S'oferiran 122 concerts i activitats -una vintena més que l’any passat -en teatres, auditoris, sales, cafès, clubs, bars i als carrers, places i mercats de Tarragona. Els horaris abasten la totalitat de la jornada, des de les sessions escolars, que s’inicien a primera hora del matí, fins a les golfes i jams que clouen diàriament cada jornada. Un dels principals eixos temàtics de l’edició 2007 seran les brass bands i les interconnexions entre el mateix tipus de formació, nascuda essencialment als carrers per acompanyar les cerimònies familiars -des de les noces fins als enterraments-, i les festes tradicionals, i que es troba estesa arreu del món. Per això el Festival de Tarragona viatjarà des de la mateixa Nova Orleans, amb The Dirty Dozen Brass Band, la formació probablement més emblemàtica de la ciutat castigada per l’huracà Katrina, fins als Balcans, amb una de les bandes que darrerament despunten més: la Haïdouti Orkestar. De fet, Nova Orleans serà la gran ciutat convidada al Festival de Dixieland, perquè ens envia una expedició integrada no sols per músics sinó també per artistes plàstics i treballs cinematogràfics. El Festival fa èmfasi en l’àmbit de la producció amb tres espectacles, dos per a públic adult i un per a infants. The Fumanchú Jazz Servants dedicaran l’espectacle inaugural a la música de les pel·lícules de Woody Allen, una producció que, gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Tarragona, arrenca amb una gira contractada; els tarragonins Don Candido’s String Band oferiran una visió atípica del jazz més clàssic sense usar cap vent, i sí instruments de corda; i, finalment, la formació de La Vella Dixieland adreçada a escolars, el Jazz Clàssic Quintet, descobrirà amb ballarins en escena que el jazz va néixer també com a música de ball. El Festival també ha volgut rendir dos homenatges: el primer a un dels grans jazzmen catalans, Tete Montoliu. Per això, la imatge gràfica del certamen li ha estat dedicada, en els deu anys del seu traspàs. I el segon, a un dels homes omnipresents en el nostre certamen, l’Àngel Hernàndez. La seva caixa, la seva bateria, sonaran més emotivament que mai durant tot el Festival. D’altra banda, una de les seccions més atraients de l’edició d’enguany és la Secció Emergent, fins ara anomenada Fringe, que agafa més força que mai, on hi prenen part bandes formades exclusivament per intèrprets joves. L’edició 2007 inclou la Chicken’s Band -des de Blanes-, la valenciana Jove Dixieland Band i els portuguesos de la Cottas Club Jazz Band. El Festival creix gràcies al fet de comptar amb noves complicitats com les de la cerveseria Highland o el bar La Peña, que aporten programació pròpia; altres espais que també ens obren per primer cop les portes, com la Casa Canals, la Sala Trono o el Restaurant L’Anap; uns altres que es reenganxen, com el renovat El Candil, i noves iniciatives ben singulars, com el Dixie & callos, que programa en la franja de l’esmorzar el Bar El Cortijo, o el Dixie & insti, que per primer cop vincula l’ensenyament secundari al nostre certamen. Més informació i programa de concerts al web: http://www.dixielandtarragona.com/ |