     Dijous 2 de juliol Centre Cívic Ponent (Av. Països Catalans 106), 22.30 h. Entrada: 5 € Concert amb els grups Nour i Chaqlalà NOUR (Barcelona) Nour és llum en àrab, i és també el nom de la banda creada per Yacine Belahcene Benet, amazigh-català de Barcelona, que va ser el cantant de Cheb Balowsky. Nour és una banda de rock àrab nascuda l’any 2005 a Barcelona, que juga amb ritmes electrònics occidentals fusionats amb melodies i orquestracions àrabs. Compta amb dos treballs discogràfics editats “Paper mullat” i “En blanc”. Nour presenta el seu segon disc “En Blanc”, un nou pas endavant i onze noves cançons. Noves cançons que com a l'anterior disc utilitzen el català, l'àrab, el castellà i el francès indistintament com a vehicle per expressar els sentiments, les emocions, els anhels i els somnis creats a partir de l'especial barreja d'occident i orient. Orient i occident, horitzons, mirades, oceans, nord, deserts, sud... Optimisme... Tot això és el que evoca aquest treball de NOUR. “En Blanc” es revela com una bafarada d'aire fresc, una mirada neta amb optimisme i claror. Els diversos móns que integren aquests vells conceptes, aquestes fronteres virtuals, es barregen d'una manera coherent, on els diferents ritmes troben els seus camins d'expressió de forma natural. Com al primer single i vídeo clip, “Em desenganxo del plom”, al qual la base rítmica funk es fusiona amb violins àrabs. Amb la mateixa coherència, trobem ritmes gnawes sota rimes hip hop a “Nar” o una acurada instrumentació àrab que dona pas una gran tornada pop rock a “Mel barah el ghadwa”. Al tema que dona títol a l'àlbum, “La ment en blanc”, els ritmes urbans, el groove electrònic, crea la base idònia per unes melodies pausades i envolta les veus càlides de Yacine i Olalla. Les noves cançons de Nour emocionen, reflexionen sobre un territori i plasmen un nou paisatge musical que ja és realitat a casa nostra. Han enregistrat aquest disc Yacine Belahcene (veu), Olalla castro (veu), Rubio (guitarres), Manolo López (baix, contrabaix i instruments àrabs), Stéphane Carteaux (teclats i programacions), Pablo Potenzoni (bateria) i Marc Llobera (tècnic de so). Com a col·laboradors trobem els habituals de la banda, el cantant algerià Rabah Ourrad (MBS) i el violinista marroquí Mohamed Soulimane (Orquestra Àrab de Barcelona), amb la novetat que representa escoltar les veus de Laura Guiteras, cantant de Taima Tesao i actriu de la sèrie “El cor de la ciutat”. www.el-nour.com/ www.hacecolor.com www.myspace.com/nouryacine CHAQLALÀ (Barcelona) Chaqlalà és un grup de rock bereber nascut a Barcelona l’any 2008. Les influències principals provenen de la música popular de la Kabilia (nord d’Algèria). Format per tres algerians, un italià i un català, el grup beu de la tradició mediterrànea i combina instruments tradicionals amb elèctrics. La nostra música és un còctel molt rítmic que fusiona els estils tradicionals dels països d’origen amb el funk i el rock, aconseguint una música animada i un directe molt potent. Hakim Zamoum, veu, karkabu Massile Aïta, baix, veu, darbuka, bendir Mokrane Khider, guitarra, cors Pau Ors, guitarra, charango, cors Giuliano Giuss Cobelli, bateria, percussions, producció www.myspace.com/chaqlala Aquest acte forma part de: Arrels, cultures d’anada i tornada. Jornades de les Dues Ribes a Reus. Organitzen: Associació Cultural Reggus Associació Hace Color Àrea d’Immigració CGT Baix Camp Col·laboren: Associació Amazics de Catalunya Sodepau Associació Ciutadans per la Convivencia i el Desenvolupament, Reus Regidoria de Solidaritat i Cooperació Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació Fusic Fira de Música al Carrer de Vila-seca |