Reus acull la primera edició del Festival Memorimage, del divendres 17 al dissabte 25 de novembre del 2006. Presentació En els darrers anys han proliferat força treballs fílmics per a la pantalla gran i, principalment, per a televisió, en els quals juga un paper força important la utilització d’imatges d’arxiu per tal de contextualitzar el discurs narratiu, bé sigui sobre un personatge, un esdeveniment, una activitat, una efemèride, o bé formant part d’una ficció, tot aportant-l’hi el contrapunt històric adient. Memorimage és un nou festival, el primer en la seva especialitat –Films d’avui amb imatges d’ahir– que s’organitza per acollir en competició i mostrar les millors obres audiovisuals d`aquestes característiques que es realitzen per tot Europa. S’hi podran veure, per tant, llargmetratges, documentals, ficcions, films per a ser exhibits en sales comercials o a través de la televisió, videocreacions i treballs d’alumnes d’escoles de l’audiovisual, de qualsevol gènere, a condició que les imatges d’arxiu hi estiguin presents. Memorimage està organitzat per CINEMA·RESCAT –Associació catalana per a la Recerca i Recuperació del Patrimoni Cinematrogràfic–, conjuntament amb l’Ajuntament de la ciutat de Reus. El Festival ha estat considerat d’interès i ha rebut el suport (fins a data d’avui) de la FIAF –Federació Internacional d’Arxius de Films–, de la FIAT/IFTA –Federació Internacional d’Arxius de Televisió–, de l’associació europea INÉDITS i de la AEHC –Associació Espanyola d’Historiadors de Cinema–. Per més informació i consultar el programa aneu al web: www.memorimagefestival.com |