
Està en venda el CD de Nomadah la Ghana i la Tribu Rurbana, titulat "Trets de la Bona Nit", live in Absenta. El CD inclou 15 temes, es troba a la venda en diversos locals (entre ells el Campus) i els beneficis recollits són per la campanya de suport als encausats pels fets del 14 de maig de 2007 a Reus. A continuació el text informatiu que acompanya el CD: Trets de la bona nit. La matinada del 14 de Maig un grup de persones estàvem celebrant la clausura del Trapezi a la zona lúdica del Passeig Mata de Reus. Tot tocant el tambor, ballant i cantant van arribar dos agents de la Guàrdia Urbana amb to prepotent i amenaçador a dissoldre la festa. Mentre estavem intentant dialogar amb els agents unes persones desconegudes que acabaven d'aparèixer van començar a increpar als policies. davant de l'estupefacció de tota la resta, els agents van començar a repartir empentes indiscriminadament. Es van viure uns moments de desconcert general i acte seguit els presents al Passeig es van dispersar. Transcorreguts uns minuts, a la Plaça del Condesito, 5 de les persones que havien estat intentant pacificar la situació al Passeig Mata son retingudes i identificades per un nombrós contingent de la GU. En aquests moments arriba un altre grupet de 3 persones (entre elles B.S.) que també havien intentat posar pau als esdeveniments recents. Quan B.S. es dirigeix caminant cap els retinguts per informar-se de la situació, un dels policies del Passeig Mata surt corrent d'un cotxe i es llança damunt de B.S. donant cops de ginoll i de puny. Mentre el tenia bocaterrosa i emmanillant-lo sense que B.S. oposés resistència es dispara la seva pistola i B.S. rep un tret a la cama. Passen 10 minuts fins que arriba l'ambulància, en aquest temps les 8 persones que estàvem retingudes vivim un estat de pànic, indignació i impotència sense comprendre perquè tenien el ferit enmanillat encara i sense rebre l'assistència de primers auxilis que requeria, mentrestant els policies no paraven de parlar entre ells i fer trucades. Al arribar l'ambulància la policia s'emporta a B.S. a l'hospital detingut i a una parella del nostre grup també els detenen i se`ls emporten a comissaria acusats tots tres d'agressió a l'autoritat. Al matí següent va comparèixer en roda de premsa l'administració de l'ajuntament de Reus donant per certa la versió dels fets fruit del muntatge policial. Durant els dos dies i mig que van passar detinguts els tres imputats, la solidaritat i la indignació popular es van organitzar per concloure amb una concentració de 300 persones totalment pacífica i diversa a la Plaça del Mercadal. D'aquesta manera es va denunciar públicament la inseguretat ciutadana causada per la brutalitat policial i la falta d'honestedat de les autoritats locals. A dia d'avui les tres persones imputades i els i les solidàries encara estem visquent el dany moral i psicològic d'afrontar una acusació falsa a sobre de tot el que va passar. L'única cura pal·liativa que coneixem per aquesta "malaltia" que ens imposen és la justícia i la solidaritat. Lo primer no està a les nostres mans, per a la solidaritat tots i totes som necessàries. Gràcies pel vostre suport. Reus en bones mans. Et podria haver passat a tú. Info: solidarisreus@yahoo.es tel. |