Campus Reus
 
 
  
 

19a edició del festival REUSBLUES

PRESENTACIÓ

Per a aquesta 19a edició del REUSBLUES s’ha tingut que adaptar la programació a un pressupost molt reduït en relació als últims anys. No tant sols degut a la famosa i recorrida crisis puntual, que es veu reflectida en la disminució dels ajuts de l’Administració i en la generació dels recursos propis, sinò també a l’acumulació de la crisis generalitzada que es veu afectat el món de la música des de fa un cert temps.

Es té la impressió de que la resposta del públic és inferior a la de fa uns anys (o dècades), quan qualsevol manifestació era seguida per una convocatòria lògica per a cada proposta. Potser eren uns altres temps, quan la gent necessitava de la cultura que fins llavors li havien negat. Ara prevaleix el consum fàcil i l’oci passiu.

Ja n’hi ha prou de llepar-nos les ferides i passem al que ara importa: l’edició d’enguany.

Com a integrants del BLUESCAT (Coordinadora de Festivals de Blues de Catalunya) tindrem l’actuació de l’Artista BluesCat’09, aquest any amb l’històrica figura de QUICO PI DE LA SERRA, amb l’espectacle ‘QuiCol•labora’ que juntament amb AMADEU CASAS i JOAN PAU CUMELLAS, dos dels màxims representants del blues a casa nostra, giraran pels festivals que formen la coordinadora.

Solament hi haurà una actuació de músics no estatals, els britànics THE BREW, uns dels màxims exponents a Europa dins del blues-rock.

Majoria de bandes nacionals, que juntament amb els mallorquins BIG YUYU i els madrilenys EDU MANAZAS & WHISKEY TREN, ens demostraran que el blues (com altres estils de música improvisada) no té fronteres i és de les poques expressions que val la pena que s’hagi globalitzat. No cal que el millor músic sempre sigui un senyor gran i de color negre. No cal anar massa lluny: del Baix Camp són els components de LA BLUESERIA i també el frontmen de BIG YUYU, el guitarrista i vocalista reusenc JORDI ÁLVAREZ.

Els músics catalans no tenen res que envejar a grans figures inter-nacionals, Catalunya està reconeguda com un dels bresols de la música afro-americana a Europa.

Com diem tots els anys: Tot sigui per poder oferir l’ampli ventall de possibilitats i tendències estilístiques que conviuen en el blues, un dels pares de gran part de la música actual.

MEMORIAL JORDI BONET FORÉS (1961-2005)

En Jordi va ser un activista cultural i social de primera línia per a la ciutat de Reus. El 1982 fundà, amb altres companys, Ràdio Músic Club (posteriorment Punt 6 Camp). Encara es recorda el seu programa “Jazz i altres herbes” i mai va deixar de col•laborar amb l’emissora en qualsevol de les seves vessants. També va ser un dels primers socis de l’AMCA l’any 1990 i les seves opinions i suggeriments sempre es tenien en molta consideració.

Amb un tarannà de bon jan i amic de tothom, tenia una tolerància més que exquisida en tot el referent al món musical i a la vida quotidiana, ningú va sentir de la seva boca una crítica negativa envers a cap banda o estil musical i molt menys dirigida a cap persona en particular.

Va trobar la mort (29-1-2005) practicant una altra gran passió seva, l’escalada esportiva. Després d’un temps per assimilar la seva pèrdua, va ser hora de fer-li els homenatges que es mereixia. Punt 6 Camp li va dedicar un estudi a les seves instal·lacions i AMCA, per la seva part, li ha volgut dedicar el plat fort de la seva programació anual, el festival REUSBLUES, i posar el seu nom a l’escenari del Racó de La Palma, que en definitiva va ser una idea seva.

Finalment, només cal agrair-li haver-ho pogut conèixer i haver conviscut amb ell durant tots aquests anys.

- 13 diissabte EL RACÓ DE LA PALMA 23:00 h

EDU MANAZAS & WHISKEY TREN [MADRID]

Banda de blues que porta més de vuit anys a la carretera i més de 1.000 concert per tot l’Estat. Tenen tres treballs editats: “Beethoven Hot Sessions Vol. I” (2001), “424” (2004) i “Beethoven Hot Sessions Vol. II”.

Edu Manazas, també conegut com Edu Bighands, està considerat per la crítica i pel públic com l’intèrpret més “negre” del panorama estatal. La seva música barreja rigor i imaginació, classicisme i tendresa, revolució i potència, saviesa i instint. La seva veu és inconfundible. Juntament amb els Whiskey Tren mostra la valentia per arriscar i obrir nous camins. No hi ha límits.

Edu Manazas veu i guitarra

Óskar González guitarra

Phineas Sánchez baix

Pino Sambataro bateria

- 14 diumenge EL RACÓ DE LA PALMA 20:00 h

THE KING REVELERS [CAT]

Banda de blues, que neix a Barcelona a començaments de segle amb l’objectiu de compartir la passió dels seus components pel blues.

Els seus concerts (que acostumen a acabar amb el públic ballant) és una combinació de blues de Chicago i de Texas, amb tocs de rhythm’n’blues i rock’n’roll dels 50, seguint la filosofia d’un dels seus grups de referència: The Fabulous Thunderbirds. Versions de Muddy Waters, Little Walter, Big Walter, Howlin’ Wolf, Sonny Boy Williamson, Jimmy Rogers, James Cotton, Slim Harpo, Paul Lamb & The King Snakes… I també temes propis.

‘Hoochie Coochie’ Sonia veu

Agustí Mas guitarra

Lluís Souto harmònica

Sergi Barahona baix

Oriol Planells bateria

- 18 dijous EL RACÓ DE LA PALMA 20:30 h

LA BLUESERIA [CAT]

Cinc joves del Baix Camp amb un mateix sentiment: el Blues. Temes clàssics de Mudy Waters, Little Walter, Jimy Rogers, James Cotton… i algun tema propi seguin les mateixes arrels. Un directe elèctric, amb un públic incondicional i fidel, ens presentaran la seva maqueta “L’Estació”.

Rodri Iturrieta veu

Marcel Llusà guitarra

Òscar Díaz harmònica

Marc Arnau baix

Jordi Ferré bateria

- 19 divendres LA PALMA 22:30 h

THE BREW [ANGLATERRA]

Jove trio de Grimsby, ciutat portuària del nord-est d’Anglaterra. Les seves composicions recullen l’essència del blues-rock heredat d’Hendrix i de Led Zeppelin. Des dels seus començaments (2004) no han fet més que obtenir èxits i incrementar els seguidors de tot Europa. A la temporada 2006/2007 van ser votats ‘Millor Banda Britànica’ a “It‘s Only Rock’n’Roll” (magazine del club de fans de The Rolling Stones a Europa) i que Jason Barwick (guitarrista de la banda de només 19 anys) es convertiria en un dels 10 millors d’Anglaterra en poc temps. El 2007 van ser núm. 2 a les llistes “iTunes Blues Download”. Publiquen el 2008 el seu primer DVD “The Brew Live in Belgium” i poc després el tercer àlbum, “The Joker”. Aquest any va ser molt dur, actuant quasi tots els dies, però que els va servir per perfeccionar i consolidar el seu potent directe durant les gires que van realitzar per ciutats d’Anglaterra, Irlanda, Bèlgica, França, Alemanya, Holanda i Polònia.

Jason Barwick guitarra i veus

Tim Smith baix i veu

Kurtis Smith bateria

GNAPOSS [CAT]

Si partim de James Brown, girem a la dreta cap a Miles Davis, anem recte fins a Led Zeppelin i girem a l’esquerra fins a Stevie Ray Vaughan, arribarem a conèixer a Gnaposs, una fusió única i brillant de Funk, Rock, Blues i una miqueta de Jazz.

David Muñoz ‘Gnaposs’ es va graduar amb honors en guitarra al Musicians Institute (Hollywood, California) el setembre de l’any 2000. David escriu les lletres i la música, incloent els arranjaments, a més de tocar la guitarra i cantar.

Gnaposs ha actuat des de 2003 a nombrosos escenaris i festivals de l’Estat, compartint cartell i escenari amb artistes com: Tower Of Power, Maceo Parker, Scott Henderson, Vicente Amigo, Allan Holdsworth o Larry Carlton. Ha publicat tres treballs: “Party With Yourself” (2002), “Locuras” (2005) i “Outsider” (2008).

David Muñoz ‘Gnaposs’ guitarra i veu

Joan Pau Chaves teclats i veus

Jordi Franco ‘Franky’ baix

Toni Mateos bateria

- 20 dissabte LA PALMA 22:30 h

PI DE LA SERRA ‘QuiCol•labora’ [ARTISTA BLUESCAT’09]

Quico Pi de la Serra acompanyat de dos dels músics més autèntics i reconeguts del blues al nostre país, Amadeu Casas i Joan Pau Cumellas, i amb un repertori molt excepcional, consoliden un trio que és una expressió diferent, pel que fa a aquest estil, a Catalunya.

Veus, cordes, i harmòniques de tota mena es fusionen per a presentar un repertori que inclou diversos blues propis i versions, i que s’afegeixen a les cançons més emble-màtiques del Quico, que són alhora retrats socials i incisius de les últimes dècades i que presenten arranjades amb ànima de blues.

QUICO PI DE LA SERRA guitarra i veu

AMADEU CASAS guitarres

JOAN PAU CUMELLAS harmòniques

BIG YUYU & THE HOT NITE BAND [BALEARS-CAT]

Formats a principis del 2006, inicialment com a trio, amb components procedents de bandes tant importants dins del circuit estatal de blues com Big Mama and the Mouserockers, The Jay Kay Band, Victor Uris i The Blues Devils…

L’any 2007 treuen el seu primer treball discogràfic, autoproduït i autoeditat, del qual ja han venut gairebé 2.000 còpies. Arrel de la gravació d’aquest disc, neix la idea i la necessitat de formar una gran banda: The Hot Nite Band.

Una proposta excitant de música negra, soul, funk i rhythm’n blues que barreja la veterania del trio base amb la joventut i l’energia dels nous components i amb una posta en escena que no deixa ningú indiferent.

Jordi Álvarez guitarra i veu

Juan Amaro baix i veus

Jaume ‘Trosky’ Crespí bateria

Llorenç Barceló teclats

Jesús Díez saxo

Pep Garau trompeta

Josep Oliver trombó

- 21 diumenge EL RACÓ DE LA PALMA 20:00 h

TOTA BLUES BAND [ARGENTINA-CAT]

‘Tota’ (Flavio Rigatozzo) va néixer a Buenos Aires el 1974. Porta més de 15 anys passejant-se per l’autèntic southside-sound de Chicago dels ‘50 i ‘60, interpretant a clàssics com Willie Dixon, Muddy Waters, Louis Jordan, James Cotton o Jimmy Reed. També composa temes en castellà respectant l’estil musical. Amb la seva banda ha participat en nombrosos festivals, tan a l’Argentina com a Europa i ha compartit escenari, com a teloners o com a banda base, amb músics com Louisiana Red, John Primer, Dave Myers, Phill Guy, James Wheeler, Raful Neal, Aron Burton, Eddie C. Campbell, Barrelhouse Chuck… Actualment està promocionant el seu cinquè treball “Insatisfacción Total”.

Tota veu i harmònica

Martín J. Merino guitarra

Miriam Aparicio teclats

Rodrigo Villar baix

Reginald Vilardell bateria

PREU ENTRADES

dies 13, 14, 18 i 21: 5 € (amb consumició mínima)

dies 19 i 20: 10 €

Anticipada: 8 € (www.atrapalo.com)

Abonament total: 25 € (Reserves AMCA)

Organitza:

AMCA – Associació per a la Música Creativa i Actual

Passeig Mata 18, 1r. 43202 REUS

Tel. 977 318 103 • amca@amca.info

www.amca.info

En conveni amb:

IMAC – Institut Municipal d’Acció Cultural (Reus)

ICIC - Institut Català de les Indústries Culturals

 
   
 
 
 
 fletxa anterior 
 
 Una creació d' Editio Software  · Editat i publicat amb Editio Interdum  · Avís legal