
Per a aquesta 17a edició del REUSBLUES continuem amb el format iniciat l’any passat amb actuacions durant dos caps de setmana consecutius, per poder oferir la majoria de concerts en un escenari emblemàtic com és el de La Palma i poder posar a l’abast els requeriments tècnics que les bandes necessiten. Al mateix temps que es facilita l'assistència dels amants i aficionats a la bona música. Creiem que, dins les nostres possibilitats econòmiques i la disponibilitat dels artistes, hem confeccionat un cartell força atractiu, on trobem una gran varietat tant estilística com de procedència de les bandes. Com a integrants del BLUESCAT (Coordinadora de Festivals de Blues de Catalunya) tindrem l'actuació de BIG MAMA, girant pels tres festivals que per ara formem la coordinadora: Cerdanyola, Roses i Reus. Aquest projecte té la finalitat de potenciar el blues i músiques afins a casa nostra, així com que se'ns reconegui a nivell internacional. Tot sigui per poder oferir l'ampli ventall de possibilitats i tendències estilístiques que conviuen en el blues, un dels pares de gran part de la música actual. MEMORIAL JORDI BONET FORÉS (1961-2005) En Jordi va ser un activista cultural i social de primera línia per a la ciutat de Reus. El 1982 fundà, amb altres companys, Ràdio Músic Club (posteriorment Punt 6 Camp). Encara es recorda el seu programa “Jazz i altres herbes” i que mai va deixar de col•laborar amb l’emissora en qualsevol de les seves vessants. També va ser un dels primers socis de l’AMCA l’any 1990 i les seves opinions i suggeriments sempre es tenien en molta consideració. Amb un tarannà de bon jan i amic de tothom, tenia una tolerància més que exquisida en tot el referent al món musical i a la vida quotidiana, ningú va sentir de la seva boca una crítica negativa envers a cap banda o estil musical i molt menys dirigida a cap persona en particular. Va trobar la mort (29-1-2005) practicant una altra gran passió seva, l’escalada esportiva. Després d’un temps per assimilar la seva pèrdua, va ser hora de fer-li els homenatges que es mereixia. Punt 6 Camp li va dedicar un estudi a les seves instal•lacions i AMCA, per la seva part, li ha volgut dedicar el plat fort de la seva programació anual, el festival REUSBLUES, i posar el seu nom a l’escenari del Racó de La Palma, que en definitiva va ser una idea seva. Finalment, només cal agrair-li haver-lo pogut conèixer i haver conviscut amb ell durant tots aquests anys. PROGRAMA 2007 07 dijous EL RACÓ 20:30 h - STEVE DE SWARDT & MCD TRIO [CAT] Steve de Swardt va néixer a Zimbabwe però fa molts anys que resideix a Catalunya. Ha tocat amb Gato Pérez, Box Office, Bocanegra, Maria del Mar Bonet, Eddi Bo, Ximo Tébar, The Supremes, Shirley Johson, Big Chief, Princes of Time, Alex A & TNT… a part de liderar les seves pròpies bandes. És l’artista que més vegades a tocat al REUSBLUES i d’aquí ve l’amistad amb un altre component del trio, el guitarrista reusenc Joan ‘MCD’ Sanjuan (Banda Sonora de Villa Maria, La Contrabanda, Flor del Tabaco, Samfaïrra…). STEVE DE SWARDT baix i veu JOAN ‘MCD’ SANJUAN guitarra LUCAS GIMÉNEZ bateria ---------------------------------------------------------- 08 divendres LA PALMA 22:30 h - IAN PARKER BAND [U.K.] Compositor, cantant i excel•lent guitarrista, Ian està considerat un veritable trobador del segle XXI. La seva música es caracteritza per narrar històries atormentades espresades amb una agredolça entrega vocal i un desfaridor treball a la guitarra. És l’artista britànic amb arrels de blues (encara que no atrepat totalmemt en ell) més ben considerat avui en dia. El 2002, juntament amb Eric Clapton, a Londres, va realitzar l’apertura del programa Llegenda de la Guitarra. També ha compartit escenari amb altres guitarristes, com Jeff Beck, Peter Green… El 2004 la banda d’Ian va guanyar el prestigiós Festival Crossroads del programa alemany ‘Rockpalast’ i van editar un DVD en directe. El seu primer treball discogràfic, INSIDE, el produeix David Z (Prince, Purple Rain...) i surt al mercat a l’octubre de 2003, el que representa que Ian te que traslladar-se a EE.UU. Allí editarà dos discos més: WHILST THE WIND (2004) i PILGRIMAGE (2005). Amb el seu retorn a les illes, comença un lent procès musical basat en els artistes de blues i soul que més l’han inspirat i que culmina amb l’enregistrament de WHERE I BELONG (2007). La seva veu, el sentiment i la tècnica com a guitarrista fan que els seus directes siguin molt honestos, expressius i plens d’emotivitat. IAN PARKER guitarra i veu ‘MORG’ MORGAN teclats i veu STEVE AMADEO baix WAYNE PROCTOR bateria - MIKE SHANNON BAND [U.S.A.] Basant-se en un lema de Gaudí: “L’originalitat consisteix en retornar a l’origen”, Mike Shannon (oriünd de Florida) es dedica a conjugar les seves arrels musicals (com a matèria orgànica i pedra angular) amb temes propis, mitjançant tota una passió que li ha portat per escenes del seu sud-est natal, i també d’Alemanya, Suïssa, Itàlia, França... compartides sovint amb il•lustres del tall de Gregg Allman, Brian Setzer i Pinetop Perkins (pare del Boogie). Està considerat com una de les grans figures de la resurrecció del swing i un gran intèrpret del boogie-blues i del jump-blues. La seva música flueix amb una aura d’autenticitat que agrada als puristes i te allò de novetat que enganxa als curiosos. És quasi bé impossible distingir les versions (Johnny ‘Guitar’ Watson, Floyd Dixon, T-Bone Walker...) de les composicions originals. La seva música no es basa en lluir un vestit de moda oportunista, sinó en un sentiment bluesy real que amb la mateixa convicció transforma en repòs i en diversió. El públic habitual del REUSBLUES ja el vam poder veure i escoltar a la 12a edició (2002) sota el nom de DAN ELECTRO & THE SILVERTONES. MIKE SHANNON harmònica i veu JUAN ANTONIO REVERTE guitarra i veu DARA LUSKIN baix i veu RAFAEL ALONSO bateria ---------------------------------------------------------- 09 dissabte LA PALMA 22:30 h - SHERMAN ROBERTSON & BLUES MOVE [U.S.A.] El guitarrista i vocalista Sherman Robertson és un veterà que ha sabut fondre a la seva música diferents estils, el popular Zydeco i Swamp Blues, original de les zones pantanoses de Louisiana i el R&B de Texas. Sherman no és simplement un músic de Blues, és molt versàtil capaç d’interpretar R&B, Jazz, Rock’n’Roll i Country. Va néixer el 1948 a Beaux Bridge, Louisiana, i va crèixer a Houston, Texas. A finals dels anys 60 estava ja actuant en gires amb les bandes de Bobby “Blue” Bland i Junior Parker. Més tard va formar la seva pròpia banda, Sherman Robertson & The Crosstown Blues Band, enregistrant amb ella dos discos senzills. Destaquen també les seves col•laboracions amb l’acordionista i vocalista Clifton Chenier, considerat el “Rei del Zydeco”. Així mateix, va actuar amb altres importants bandes de Zydeco, com la de Terrance Sitien i Rockin’Dopsie, col•laborant també amb el llegendari guitarrista texà Johnny “Clyde” Copeland. Un altre important èxit va ser quan Paul Simon el va contractar per gravar algunes parts del seu àlbum “Graceland”, el qual va obtenir un Grammy i “Disc de l’any” el 1986. El gran productor discogràfic i “caçatalents” britànic Mike Vernon li va proposar gravar l’àlbum “I’m The Man” per al segell Atlantic Records el 1993. El seu segon àlbum “Here and Now” de 1996, va obtenir molt bones crítiques, però el 1998, preferint més llibertat artística, va fitxar pel segell independent AudioQuest, enregistrant “Going Back Home” juntament amb membres dels històrics Little Feat. El 2003, Sherman Robertson es va unir als Blues Move, una de les millors formacions de blues britàniques. A la tardor de 2005 apareix el seu darrer àlbum “Guitar Man”. SHERMAN ROBERTSON guitarra i veu JULIAN GRUDGINGS teclats GARY RACKHMAN baix i veu MIKE HELLIER bateria - BLUE TUBES [CAT] Aquesta banda de blues gironina va néixer al setembre de 2006 reivindicant i adoptant principalment les sonoritats del Chicago dels anys 50 sense deixar de banda el blues de Texas, el West Coast sound o el R&B clássic entre d’altres corrents. Tot i que sota el nom de BLUE TUBES tot just acaben de començar a recórrer els escenaris, tots els seus components tenen un dilatada carrera en diferents formacions del blues estatal i internacional (Mary Stokes Band, Nico Wayne Toussaint, Blues Quater, Blue Alligators, Little Red Roosters, Blues Connection, Cat Express Band...). Entre els seus projectes més immediats podem citar l’enregistrament d’un àlbum amb distribució estatal pel segell Black Sounds Records i la preparació d’una gira pel nord d’Europa i Irlanda. MIGUEL ÁNGEL MARRODÁN veu, harmònica i guitarres LLUÍS FIGUERAS guitarra ENRIC FLUVIÀ baix JUAN PÉREZ bateria --------------------------------------------------------- 10 diumenge EL RACÓ 20:00 h - BIG MAMA [ARTISTA BLUESCAT’07] Montserrat Pratdesaba neix a St. Quirze de Besora l’any 1963. De ben petita comença la seva afició per la música i s’apassiona per la guitarra. L’any 1988 comença a cantar a La Cova del Drac, on esdevé BIG MAMA. De llavors ençà, ha participat en nombrosos festivals de Jazz i Blues d’arreu de l’Estat i d’Europa. Ha col•laborat amb la majoria de les bandes de blues més conegudes: L’Harmònica Coixa Blues Band, Blues Reunion, Big Mama and The Blues Messengers, Big Mama & The Mouserockers, Big Mama en Jazz Quartet, La Vella Dixieland, Special Company, Tableau de Blues, Big Mama & Víctor Uris, Big Mama & Joan Pau Cumellas, Big Mama amb Víctor Uris i Amadeu Casas… Ha enregistrat 10 treballs sota el seu nom, l’últim Blues Rooted (2005). ---------------------------------------------------------------- 14 dijous SUAU 22:30 h - BLUE TOOLS [CAT] Banda instrumental de cinc músics amb llargues trajectòries, que es van reunir per a confeccionar un repertori de blues i les influències d’aquest dins d’altres estils, com el Jazz, Funk, Groove i Reggae. Dos guitarres molt ben treballades, saxo i flauta junt a una sòlida base rítmica, tocant tot allò que estigui relacionat amb la música negra. Temes de George Benson, Wes Montgomery, Jimmy Smith, Duke Ellington, Larry Carlton, Bill Evans, Bob Marley... sota una ona bluesera i molt personal. CARLOS SHELLY guitarres i slide GUSTAVO ROCHA guitarres JOSEP MARTÍ baix PABLO POSA bateria NATXO ROMERO saxo I flauta -------------------------------------------------------- 15 divendres LA PALMA 22:30 h - SHARRIE WILLIAMS & THE WISEGUYS [U.S.A.] Sharrie Williams va començar a cantar amb només 12 anys i aviat es va convertir en una de les veus solistes més destacades del cor Greater Williams Temple Inspirational Voices, a Michigan. A banda de cantar també amb The Voices of Joy i The Sisters of Love, va gravar un àlbum amb el cor Williams Temple sota la direcció del mestre Hubert Williams i amb la llegendària vocalista de Gospel de Detroit, Mattie Moss Clark, com a productora. Les arrels de Sharrie no només neixen del Gospel profund, sinó també del Soul, Blues i Jazz, amb influències de vocalistes com Etta James, Aretha Franklin, Tina Turner o Billy Holliday. L’any 1992 va començar a cantar blues, sent la principal veu del grup The Blues Controversy de Michigan. A cada actuació, Williams, amb la seva poderosa veu i inimitable estil, enlluernava a un públic que no la deixava marxar mai de l’escenari. Al cap d’uns anys, la cantant va rebre la invitació de cantar al club ‘The Wise Guys’, acompanyada per una banda fixa del club. L’experiència va ser tant positiva que en va néixer el seu actual grup: Sharrie Williams & The Wiseguys. La banda està liderada per l’experimentat guitarrista James Owens, director musical de la banda a més d’un excel•lent vocalista. Sharrie Williams és ara una brillant estrella que il•lumina la regió dels Grans Llacs. El seu entusiasme per la música es pot veure i sentir a cada actuació; la seva qualitat artística com a compositora juntament amb la seva poderosa veu; el seu saber estar dalt l’escenari, i la riquesa del seu variat repertori l’han col•locat entre els artistes més sol•licitats per a tot tipus d’esdeveniments musicals. SHARRIE WILLIAMS veu JAMES OWENS guitarra i veu MARCO FRANCO baix i veu STERLING BROOKS bateria i veu - BIG YUYU [Balears-CAT] Trio format a principis del 2006, inicialment amb el nom de Down South, ara BIG YUYU. Els seus components tenen una dilatada carrera musical sempre en l’àmbit del blues i el rock clàssic: Big Mama, Johnny Mcuerdo, The Jay Kay Band, The Blues Devils, Victor Uris Band… Després d’un any i mig de carretera, porten realitzades prop de 300 actuacions, esperen treure ben aviat el seu primer treball. El seu repertori es basa en clàssics del blues: profundes arrels del sud, chicago blues, memphis soul, new orleans funk... que bé saben com portar al seu terreny amb força i passió. JUAN AMARO (Terrassa) baix JAUME ‘TROTSKY’ CRESPÍ (Inca) bateria JORDI ÁLVAREZ (Reus) guitarra i veu -------------------------------------------------------- 16 dissabte LA PALMA 22:00 h - ALEX GUITAR [Andalusia] Va fundar a l’any 1984 la llegendària banda andalusa de blues Algeciras Blues Express. També va col•laborar amb la Caledonia Blues Band, Entresuelos i la banda anglesa Short Fuse. Més tard reconsidera la idea de tocar en solitari i el 2003 grava el primer treball amb el seu nom, ‘Hooked on Blues’. Ha tocat junt a músics de la talla de Paul Lamb and The King Snake, Charlie Musslewhite, Richard Ray, Phillip Godman Band, Tonky Blues Band, Ñaco Goñi y los Bluscavidas... És l’únic músic espanyol que apareix en el recopilatori ‘Resoplayers of Europe 2005’. Està considerat com el representant més genuí i pur del blues rural de tot l’Estat i un mestre amb les guitarres resofòniques. Té una tècnica molt depurada, un al•lucinant fingerpicking i un slide increïble. - THE SUITCASE BROTHERS [CAT] The Suitcase Brothers interpreten la majoria dels temes a dues veus, a l’estil de Sonny Terry & Brownie McGhee. Actuen des de 1997 i han compartit escenari amb la majoria dels músics de l’escena bluesera catalana. El 2000 estan una temporada a Austin (Texas) coincidint amb actuacions de Gary Primich. Tornen a Barcelona i graven temes per a les pel•licules El Bola i Noviembre. A l’estiu de 2002 enregistren el seu primer treball “Living with The Blues”. Durant la temporada 2003-2004, Víctor viatja a Austin, Chicago i Washington, unint-se a la banda The Sherwood Blues Band. Per la seva part, Pere també s’instal•la a Austin i tocarà a les bandes de Michael Linder (Caledonia Blues Band) i de Miss Lavelle White, llegenda viva del blues. El 2006 editen un nou disc, “Walk on”. PERE PUERTAS guitarra i veu VÍCTOR PUERTAS harmònica i veu - FAM DE FUNK [CAT] Funk i jazz fusió en llengua catalana, Fam de Funk s’ha atrevit a experimentar amb aquesta mescla i ha fet una aposta musical i lingüística. La llarga experiència dels membres de la banda en els diversos camps de la música moderna com el jazz, la fusió, la rumba o el rock, els ha permès crear aquest grup innovador i de gran format. La majoria dels temes són de composició pròpia, però també podem trobar algunes adaptacions al català de grans representats del funk, soul i jazz universal com Walter Wolfang Washington, Maceo Parker, Pee Wee Ellis, Fred Wesley, James Brown, Wilson Picket, Aretha Franklin, Ottis Reding… BELÉN ALONSO i ANNA VOLTAS veus NÉSTOR MUNT trompeta LLUÍS PASCUAL trombó PABLO ARIAS saxo alt SANTI CABALLERO saxo tenor JOAN CARLES CAPDEVILA teclats SERGI SALA baix EUGENI GIL guitarra DANIEL LEVY bateria --------------------------------------------------------------- PREU ENTRADES dies 7, 10, i 14: Entrada gratuïta dies 8, 9, 15 i 16: 10 € Anticipada: 8 € (www.atrapalo.com) Abonament: 30 € (Reserves AMCA) Organitza: AMCA – Associació per a la Música Creativa i Actual Passeig Mata 18, 1r. 43202 REUS |